Bosch Unlimited 7 ProHygienic Aqua BCS71HYG4

• Test panel 8 mei 2024

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Bosch Unlimited 7 ProHygienic Aqua BCS71HYG4 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

JamesB25 14-05-2024

JamesB25

Ik heb de steelstofzuiger en dweil mogen testen en ben erg verrast. De stofzuiger is heel gemakkelijk te hanteren omdat ie niet te zwaar is, een handige knikarm heeft om onder de meubels te zuigen, lampjes op het voetstuk om beter het vuil te zien en het gemak waar die mee over de grond rolt.
De dweil daarintegen is zeker ook makkelijk te hanteren maar maakt alleen roterende bewegingen, terwijl mijn vloer iets meer nodig heeft om een goed schoon te krijgen. Het water reservoir is makkelijk te vullen en voldoende groot voor het totale oppervlak.
De accu moet voldoende opgeladen zijn omdat die alleen in de eco en auto stand mijn beneden verdieping kan zuigen en dweilen. Daarna eerst weer opladen om de bovenverdieping te doen.

Pluspunten

• Makkelijk te hanteren
  • Knikarm voor onder de meubels/bed

Minpunten

• Batterij/accu snel leeg

steentje021 08-05-2024

positief verrast!

Ik heb deze stofzuiger mogen testen en hij heeft me positief verrast. De stofzuiger heeft een goede zuigkracht en doordat je de stang kunt knikken kun je ook makkelijk onder de tafel door zonder zelf in moeilijke posities te gaan staan.

De dweilfunctie is echt top! geen gesleep meer met emmers en dweilen, maar even het dweilhulpstuk aansluiten en daar ga je. Toegegeven de dweil neemt niet alles grondig mee, maar is meer voor een snelle dweilbeurt tussendoor. De grondige schoonmaak kun je dus even uitstellen.

Nadeel vond ik wel dat je snel weer moet opladen. Maar wanneer je de stofzuiger een vaste plek aan de wand geeft, kan hij daar opladen en is dat ook weel opgelost. Ook past de stofzuiger niet onder onze bank waardoor daar veel stof blijft liggen.

Pluspunten

• handzaam
  • goede zuigkracht
  • snel even de kamer dweilen
  • veel handige onderdelen
  • eenvoudig in gebruik.

Minpunten

• accuduur
  • past niet onder de bank

Testfee 03-05-2024

Zeer geschikt voor korte stofzuigsessies

Ik heb de Bosch Unlimited Prohygienic Aqua handstofzuiger mogen testen in de afgelopen periode.
De stofzuiger is heel prettig voor kleine schoonmaakbeurtjes, zoals bijvoorbeeld snel onder de tafel stofzuigen na een maaltijd, moddervoeten wegzuigen of een kort rondje woonkamer. Je pakt hem er snel even bij en dankzij de ingebouwde verlichting zie je goed waar het vuil zich bevindt. De stofzuiger zuigt het vuil efficiënt op.

Er zitten veel hulpstukken bij, wat natuurlijk erg prettig is. Van het opzetstuk voor het zuigen van een matras liet het rode 'viltje' echter bij de eerste schoonmaakbeurt al los.

De meegeleverde accu is vrij snel leeg en met name de dweilfunctie vraagt veel van de accu. De bijbehorende lader heeft ook veel tijd (meerdere uren) nodig om de accu weer op te laden. Een extra accu en snellader zouden hierbij behulpzaam zijn. Ook miste ik de mogelijkheid de stofzuiger op te laden terwijl hij in de 'ophangbeugel' hangt. Vanwege de relatief korte accuduur en het feit dat het een relatief zwaar apparaat is om langdurig vast te houden vind ik de Bosch Unlimited Prohygienic Aqua handstofzuiger voornamelijk geschikt voor kortdurend gebruik.

Pluspunten

• zuigt efficiënt
  • gemakkelijk in gebruik
  • in één beweging stofzuigen en dweilen

Minpunten

• Accuduur kort
  • duurzaamheid matrasopzetstuk

Sssje 02-05-2024

Stofzuigen en dweilen in een handeling

De Bosch Unlimited 7 ProHygienic Aqua is een echt pareltje als het gaat om stofzuigen. Met zijn krachtige zuigkracht en lange batterijduur maakt hij het schoonmaken moeiteloos. Het draadloze ontwerp geeft je alle bewegingsvrijheid die je nodig hebt. De ProHygienic Aqua-technologie zorgt voor een goede reiniging en een hygiënische omgeving, maar het is wel jammer dat de dweil niet uitgewrongen kan worden. Desondanks maken de handige accessoires en het gebruiksgemak van deze stofzuiger het een absolute aanwinst voor elk huishouden.

Pluspunten

• Snoerloos
  • Wendbaarheid

Minpunten

• Kleine dweiltjes
  • Zou wat meer water mogen afgeven

s*******@i********* 02-05-2024

Efficiënt en grondig schoonmaken, maar met een prijskaartje"

De Bosch Unlimited 7 ProHygienic Aqua BCS71HYG4 biedt een indrukwekkende combinatie van zuigkracht en gebruiksgemak, maar dit gaat gepaard met een stevig prijskaartje. Met zijn krachtige prestaties en handige functies is deze draadloze stofzuiger een uitstekende keuze voor huishoudens die streven naar een grondige reiniging. Het complete alles in 1 apparaat is zijn geld wel absoluut waard.

De stofzuiger zuigt efficiënt alle kruimels en vuil op, terwijl de LED-verlichting ervoor zorgt dat zelfs de kleinste deeltjes zichtbaar zijn. De flexibele knikarm maakt het gemakkelijk om moeilijk bereikbare plaatsen schoon te maken, waardoor geen hoekje onbehandeld blijft.

De dweilfunctie zorgt voor een diepgaande reiniging, hoewel soms te veel water op sommige plekken kan worden afgegeven. Desalniettemin, het resultaat is indrukwekkend met een schone en streeploze vloer na het opdrogen. De meegeleverde hulpstukken vergroten de veelzijdigheid van deze stofzuiger, waardoor het reinigen van verschillende oppervlakken een eenvoudige taak wordt.

Echter, het gewicht van de stofzuiger kan een uitdaging zijn bij het schoonmaken van trappen, en de accuduur zou langer mogen zijn voor meer gebruiksgemak. Een extra accu die altijd klaar staat is wel makkelijk. Ondanks deze kleine nadelen, levert de Bosch Unlimited 7 ProHygienic Aqua BCS71HYG4 consistente en betrouwbare prestaties voor een grondige reiniging van het hele huis.